Support
Öppningstider Mån-Fre 08-16
SÄLJ
Har du några frågor eller
önskar en offert?

Tlf. 70 316 47 79
SUPPORT & REKLAMATIONER
Har du frågor eller funderingar?

Tlf. 70 316 47 79

 
ADRESS


BRAV SWEDEN AB

Atlantvägen 1, 837 31 Järpen ,Sweden.
Tlf: (+46) 647 665600

 
 
Vanliga frågor

Våra teamshoppar är öppna under kortare perioder som överenskommits med ditt företag eller klubb. Det kommer att göra det möjligt för oss att samla in alla beställningar och skicka dem till produktion.

 

Du kan inte komma åt butiken när den har stängt. Du bör kontrollera med ansvariga i ditt företag / klubb om det finns planer på ytterligare en öppning senare.

Vi har fyra typer av betalning från Klarna. Faktura-, direkt-, kreditkort- eller

företagsbetalning för samlad betalning. Faktura är inställd som standard, då betalar du först när du har fått dina varor.

 

 

Ett användarkonto kommer automatiskt att skapas i vårt system via Klarna-betalning. Detta kommer att ske i betalningsfönstret.

Om du har flyttat och din adress inte stämmer med det nationella registret, nekas automatiskt betalning mot faktura.

 

Klarna accepterar kredit till en viss nivå. Klarna gör kreditkontroll i sin egen databas med kundhistorik. Du kommer att få upp andra alternativ för betalning.

 

Problem med betalning riktade till Klarna Support när de hanterar alla transaktioner för oss.

Du kan hämta en kopia av din faktura från www.klarna.se.

 

Här måste du skriva in den e-postadress du använde när du köpte från oss. Du kommer att få ett mail med en länk till dina fakturor. Alternativt kan ditt personnummer eller fakturanummer anges.

Du har också möjlighet att skjuta upp betalning på faktura.

Eftersom det inte finns någon ånger- eller bytesrätt är det mycket viktigt att du kontrollerar storleksguiden för varje produkt du tänker köpa. Läs instruktionerna i guiden noga.

 

Guiden ligger synlig under alla produkter.

 

För att få så rätt mått rekommenderar vi at du tar hjälp vid måttagningen.

Skall varorna levereras via sportbutik eller på annan leveransadress så kommer det att stå på orderbekräftelsen.


 

 

Generellt blir det leverans 6-8 veckor efter att Teambutiken har stängt. Stängningsdatum kommer att stå på din orderbekräftelse tillsammans med Projektnamnet och Teambutikens namn.

 

Skall varorna levereras via sportbutik eller på annan leveransadress så kommer det att stå på orderbekräftelsen.

Det är inte möjligt att byta speciellt framtagna teamkläder. Produktionen av kläder för ditt företag eller din klubb produceras på beställning och det finns ingen lagerföring av dessa varor. Ofta brukar man kunna få sålt eller byta kläder internt i sitt företag eller sin klubb.

 

Bytesrätt och ångerrätt gäller endast när man handlar i vår standardshop med lagerförda produkter.

Outlösta paket skickas tillbaka till Original. Om du önskar att paketet skickas till en ny adress eller att vi sänder ut paketet igen tillkommer en expeditionsavgift på 200 kr som täcker hantering och fraktkostnader.

Säljare: Brav Sweden AB, E-post: support@bravteamwear.se Organisationsnummer: 556403-2224
Med Köpare avses: Den person som är registrerad som köpare i beställningen och som är anställd i det företag eller medlem i den klubb och blir följande benämnd som kunden, du, dig, din eller ditt.

Vi vill göra er uppmärksamma på att försäljningen sker genom via klubben/företaget överenskomna villkor, och således räknas som HANDEL MELLAN FÖRETAG (B2B) utan ÅNGERRÄTT. Det är därför viktigt att företagets anställda och klubbmedlemmar informeras om detta innan de handlar och beställer varorna.

INFO:Webbshopen för klubben/företaget är upprättad genom ett avtal mellan klubben/företaget och Brav.

Det är därför viktigt att informera er om att all handel via denna webbshop är B2B (handel mellan företag) och inte ett vanligt konsument köp.
 
B2B (Handel mellan företag)
Avtalet mellan klubb/företag och Original går ut på att köparen (anställd/medlem) ges möjlighet att beställa specialanpassade kläder med klubb-/företagsprofilering till förmånliga villkor.

Webbshopen för de profilerade kläderna är endast tillgänglig via ett godkänt inloggningsnamn och lösenord inom angivna tider. Detta tilldelas genom klubben eller företaget.

 
Bindande order, Ändring av order
Beställningen är bindande när den är registrerad i vår webbshop när den stängs. När vi har fått din beställning, skickar vi automatiskt en orderbekräftelse till dig. Läs noga igenom orderbekräftelsen när du fått den så att den överensstämmer med din beställning.

ÄNDRING/AVBESTÄLLNING:
Det är endast möjligt att ändra storlek så länge som webbshopen för din klubb/företag är öppen. Önskar man lägga till produkter, måste befintlig order tas bort och en ny beställning läggas in.    Ordern kan avbeställas så länge webbshopen för din klubb/företag är öppen. Det belopp som belastar ditt konto kommer att återföras till ditt konto via Original OBS! All ändring måste ske via e-post till support@bravteamwear.se 

 

STORLEKAR:
Det är viktigt att använda vår storleksguide innan du beställer.
Det finns olika storleksguider för olika produkter.
Dessa produkter är inte lagervaror och kan INTE bytas eller returneras för försäljning på den öppna marknaden. Varorna blir producerade efter beställning med klubb/företagsdesign enligt de storlekar som läggs in i beställningen. 

Frågor angående storlekar: Ta kontakt med support@bravteamwear.se för beställning av dessa.

 
Ångerrätt:
Det är ingen ångerrätt på avtalsprodukter enligt B2B avtalet mellan Brav och klubben/företaget. Anställd eller klubbmedlem kan inte åberopa ångerrätten då dessa produkter är specialanpassade och kundunika Enligt Distans- och hemförsäljningslagen 2 kap. 5 § Distansavtal om varor och icke finansiella tjänster gäller inte sedvanlig ångerrätt om "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Vilket du informeras om här. 

 

Priser
Pris på de profilerade kläderna ges i enlighet med ett avtal med klubben/företaget och kommer att visas vid inloggning. Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) Moms ingår med 25 %.
 
Leveranstid och villkor:

Vi levererar varor endast inom EU. Leveranstiden beror på hur länge kunden har kommit överens om att portalen (webbshopen) kommer att vara öppna. I regel kommer detta att vara 14 dagar. Därefter skickas går alla beställningar tillsammans till fabriken. Produktionstiden är från 5 till 8 veckor beroende på hög-/lågsäsong. Varorna blir individuellt förpackade för varje beställning och skickas vanligtvis med post direkt till den adress du angav i din beställning - om inte annat avtalats med kunden.
 
Vid sändning med Posten MyPack kommer det att skickas en länk via e-post så att du kan söka och hitta historik på paketen - och skriva ut en avi kopia av om du behöver det. Har du angivit ditt mobilnummer får du ett SMS när paketet kan hämtas på posten eller utlämningsställe
 
Frakt:
Alla beställningar debiteras med fast porto, SEK 99:- oavsett storleken på beställningen när den skickas direkt till din hemadress. Har klubben/företaget valt samlad leverans till en adress tillkommer ingen fraktdebitering på beställningen.
 
Outlösta försändelser:
När varorna anlänt till ditt utlämningsställe måste dessa hämtas inom 14 dagar. Ej uthämtade varor kommer att returneras till oss Outlösta försändelser debiteras med 200 SEK för att täcka leverans och administrationskostnader.
 
Produktion:

Produktionen av våra sportkläder sker i Tabor, Tjeckien. Högt kvalificerade yrkespersonal inom forskning och utveckling säkerställer att varje plagg med Kalas-logo håller sina löften och uppfyller alla krav för en aktiv idrottsman.

Vi använder inte barnarbete eller exploaterande produktionssätt.

 
Reklamationer/Garanti

Om det saknas eller är något fel på varorna du köpt ska du givetvis reklamera dessa. Kontakta Brav för information om hur du ska göra.  Vi lämnar 2 års garanti på sömmar, blixtlås och eventuella fabrikationsfel. Och repareras kostnadsfritt under garantitiden. För båda parters bästa vill vi dock att du påtalar eventuella brister och fel snarast möjligt. Om du inte reklamerar inom 2 år, förlorar du rätten till reklamation. Garanti gäller ej för normalt slitage eller oaktsamt handhavande av produkterna.


Om du mottar en felaktig vara vill vi att du gör följande:


Synligt fel: Ska anmälas direkt på posten/utlämningsstället vid mottagandet av varan.
Dolt fel: Ska anmälas till Brav inom tre dagar från mottagandet av varan.

Det kan förekomma färgavvikelse på + / - 5% på grund av olika kvaliteter och egenskaper av material har olika glans och absorberar färgen olika.

Tvister:
Här kan du få hjälp att lösa tvister om inköp på nätet inom EU: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV

Betalning:

Vi samarbetar med Klarna och erbjuder olika betalningsmetoder som faktura, delbetalning och kortbetalning.

 

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

 

Klarna’s terms and conditions

 

 

 

Tryckfel/Bildfel
Brav Teamwear reserverar sig mot eventuella tryckfel i produktspecifikationer eller felaktigheter på produktbilder. De bilder som presenteras av respektive produkt skall ses som vägledning och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende. Färger är ofta svårt att visa på ett korrekt sätt på olika bildskärmar.

 

Force majeure:
Krig, naturkatastrofer, terroristhandlingar(terroristdåd), strejk/arbetskonflikter, politiska beslut, missade leveranser från underleverantörer, dyra omständigheter samt liknande situationer utanför vår kontroll som vi rimligen inte kunde förutse eller övervinna eller undvika konsekvenserna av, och som påverkar befintliga avtal, skall utgöra grund för att Brav frigörs från det nämnda avtalet.

Kontaktuppgifter:
Brav Sweden AB - Teamwear
Atlantvägen 1
837 31 Järpen
Tel.: (+46) 647 66 56 20
E-post: support@bravteamwear.se

Eftersom det inte finns någon ånger- eller bytesrätt är det mycket viktigt att du kontrollerar storleksguiden för varje produkt du tänker köpa. Läs instruktionerna i guiden noga.

 

Guiden ligger synlig under alla produkter.

 

För att få så rätt mått rekommenderar vi at du tar hjälp vid måttagningen.
Våra plagg är tillverkade av de yppersta av tekniska material på marknaden. Följ därför våra tvätt- och skötselanvisningar noga, så kan du ha lång glädje av dina kläder.

Tvätt:
Stäng alla dragkedjor och eventuella kardborreband, vänd plagget ut och in. Tvätta på låga temperaturer, max 40’C. Använd endast flytande tvättmedel utan blekmedel. Använd inte mjukmedel eller torktumlare, då det ödelägger elasticiteten och plaggets tekniska egenskaper. Häng plagget för att torka, men undvik direkt solljus.

Skötsel:
Användande av ryggsäck, vätskebälten etc. som är försedda med kardborreband eller andra hårda, grova eller vassa detaljer som nöter direkt mot plagget kan orsaka friktionsskador och ödelägga plaggets utseende och funktion.

Vi lämnar 2 års garanti på sömmar, blixtlås och eventuella fabrikationsfel. Vi reparerar kostnadsfritt under garantitiden. För båda parters bästa vill vi dock att du påtalar eventuella brister och fel snarast möjligt.

 

Om du inte reklamerar inom 2 år, förlorar du rätten till reklamation. Garanti gäller inte för normalt slitage eller oaktsamt användande av produkterna. Det kan förekomma färgavvikelse på + / - 5% på grund av olika kvaliteter och egenskaper  i materialet vilket ger olika glans och absorberar färgen olika.

 

Ladda ner och fyll i reklamationsrapporten och skicka til support@bravteamwear.se.

 

Ladda ner reklamationsrapport

  1. Lägg varorna i din kundvagn och välj "Klarna" i kassan
  2. Klarna skickar en e-postbekräftelse och påminnelser när det är dags att betala
  3. Du kan genomföra dina framtida Klarna-köp med bara ett klick

Betalningsinformation

Betala senare

● Betala inom 14 dagar. Inga räntor eller avgifter när du betalar i tid.

Betala direkt

● Kort eller bankkonto
Med kort eller konto kan du betala dina köp snabbt, säkert och enkelt på tre olika sätt. Du kan ansluta både dina kort och bankkonton till Klarna när du ska betala något för första gången, eller göra det i förväg via vår app med hjälp av BankID. Klarna kommer ihåg dina uppgifter så att du kan handla och betala ännu smidigare nästa gång.

● Banköverföring
Betala med ditt bankkonto och godkänn köpet med BankID. Pengarna dras direkt utan någon registrering hos oss.

● Dras från bankkonto
Pengarna dras direkt på kortet i samband med köpet.

● Kort
Betala med valfritt kort. Pengarna dras direkt från kortet i samband med köpet.

 

Dela upp

● Delbetalningsplan
Betala enligt en plan, så att köpet är fullt betalt efter till exempel 12 månader. Vill du betala mer en månad går det bra och du kan närsomhelst betala den resterande skulden.

● Flexibla delbetalningar
Betala ett minimibelopp varje månad. Du väljer själv om du vill betala minimibeloppet eller valfritt belopp över minimibeloppet.

När du godkänts kan du hantera dina betalningar och få betalningspåminnelser i Klarna-appen.



Om Klarna

Betala online eller i appen
Se dina senaste köp och gör betalningarna i Klarna-appen eller online.

● Ladda ner Klarna-appen: www.klarna.com/se/smoooth-app/

● Logga in online: app.klarna.com/login

● Chatta med kundservice: www.klarna.com/se/kundservice/

 

Tryggt och säkert

Med Klarna omfattas du alltid av Klarnas köparskydd . Moderna säkerhetsåtgärder skyddar din information för att förhindra obehöriga köp.

Vanliga frågor
Besök vår sida med vanliga frågor
www.klarna.com/se/kundservice/ och läs mer om hur man använder Klarna.

 

Om Klarna

Vi på Klarna har fullt fokus på att skapa världens bästa shoppingupplevelse. Vi menar att betalningar är så mycket mer än bara ett sätt att
skicka pengar. Det är därför våra smidiga betalningsmetoder ger dig mer tid och kontroll så att du kan fokusera på de saker du gillar.

● 80 miljoner shoppare använder Klarna.
● 190 000 handlare över hela världen samarbetar med oss.
● Vi har hanterat onlinebetalningar i 14 år.